התמכרות לסקס

שיתוף המאמר:

התמכרות לסקס מאופיינת בעיסוק תדיר בתכנים הקשורים למין – הן בעולם האמיתי והן בעולם הוירטואלי. העיסוק הוא כה רב עד שהוא שקיימת פגיעה בתחומים שונים בחיי האדם (קשרים בין אישיים, עבודה, בריאות). למרות ההשלכות השליליות, האדם לא מצליח להפחית מהתנהגותו זו והתחושה הכללית היא שחיי הסקס יצאו מכלל שליטה.

סימנים להתמכרות לסקס

המאפיין המרכזי של התמכרות לסקס היא תחושה שהעיסוק בסקס יצא משליטה – הוא הפך לציר מרכזי בחיים, הרבה זמן מוקדש לפנטז, לתכנן, להשיג ולשמר את חיי המין. כאשר לא ניתן לעסוק בתכנים הקשורים במין יש תחושה של חוסר שקט ועצבנות. הצורך לעסוק בסקס מרגיש אובססיבי והתחושה היא שיש צורך להעלות בכמות ובאינטנסיביות של החוויות המיניות.

כיוון שהתמכרות לסקס היא טאבו חברתי וכיוון שישנם מכורים למין שנמצאים בזוגיות, ההתמכרות למין  מלווה בשקרים ומניפולציות. קיימת הרבה הסתרה והסוואה של חיי המין דבר שמחזק את תחושת הבושה, החרטה והאשמה.
ניסיונות כושלים לשלוט בחיי הסקס הם תמרור אזהרה רציני להתמכרות זו. התחושה היא שהמין שולט בך ולא אתה שולט במין.

חשוב לדעת! התמכרות לסקס לא מוכרת בספר האבחנות הפסיכיאטרי DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. המשמעות היא שעדיין לא קיימת הסכמה לגבי קיומה של התופעה ועדיין לא קיימים קריטריונים מוגדרים ומוסכמים לאבחון הפרעה זו. עדיין, בשטח, הן מטופלים והן אנשי מקצוע מדווחים על קיומה של התופעה והעדויות לקיומה הולכות וגדלות. לקריאה על קריטריונים לאבחון התמכרות לסקס לחצו כאן.

התמכרות לסקס - ד"ר ענבר כהן מטפלת בהתמכרות לסקס, מין ופורנו

טיפול בהתמכרות לסקס - ד"ר ענבר כהן

מין היא פעילות בריאה וטבעית. להבדיל משימוש בחומרים ממכרים, כאן אין דרישה להימנעות מוחלטת. הלימוד צריך להיות כיצד לשלוט בחיי הסקס וכיצד לאמץ דרכי התמודדות שבריאים לאדם.

מהלך גמילה מהתמכרות לסקס מתייחס לשני צירים במקביל.
האחד התנהגותי, מתן כלים לטיפול בהתמכרויות, להפסקת ההתנהגות האובססיבית והחזרת השליטה לחיים.

הציר השני, שהוא זה שיוביל להחזקת השינוי לאורך זמן, הוא התייחסות לרובד העמוק יותר שהוביל ליצירת ההתמכרות. זיהוי מחשבות מעוותות, זיהוי קשיים רגשיים, זיהוי מנגנוני בריחה וחוסר התמודדות אל מול אימוץ דרכי חשיבה בריאות ומקדמת, מתן מרפא לפצעים ישנים, רכישת אסטרטגיות התמודדות בריאות ויצירת אורח חיים בריא – הם לב ליבו של תהליך השינוי.

חלק מעבדתו של המטפל המיומן היא לחקור ביחד עם האדם על אילו מקומות "יושבת" ההתמכרות ולהביא החלמה וריפוי למקומות אלו.
בטיפול בהתמכרות חשוב להבין שהמטרה האמיתית היא יצירת שינוי ארוך טווח. החלק של "הגמילה" (ההימנעות) הוא על פי רוב הקל יותר והקצר יותר (כן, כן, זה נשמע מופרך, אבל זה ממש כך). החלק המורכב והמשמעותי יותר הוא יצירת שינוי שהופך להיות יציב וקבוע בחיי האדם. לשם אנו בקליניקה של דר' ענבר כהן, המומחית לטיפול בהתמכרויות מכוונים בתהליך העבודה.

אם אתם מרגישים שעכשיו זה הזמן לעשות שינוי ולקחת שליטה על מצבכם, אם ניסיתם להיגמל לבד בעבר ולא הצלחתם, אתם מוזמנים לקליניקה של ד"ר ענבר כהן, טיפול בהתמכרויות וטיפול בחרדות.
פעמים רבות, העבודה המשותפת עם איש מקצוע היא זו שמראה את הדרך ונותנת את הכלים והכוח לעשות את השינוי שמוביל להצלחה לטווח הקרוב והרחוק.

הבדלים בין התמכרות למין להתמכרות לפורנו

התמכרות לסקס והתמכרות לפורנו עשויות להיתפס כשני הצדדים של אותו המטבע. אכן, פעמים רבות המכור עשוי למצוא את עצמו מתמודד עם תמהיל מסוים של שתי התופעות. יחד עם זאת, לרוב המכורים יש את "ההתנהגות המינית" המועדפת עליהם. בעוד שלאחד "פורנו עושה את זה" השני יעדיף לחפש מימוש מיני בעולם האמיתי והפנייה לפורנו תיהיה רק כברירת מחדל. עם כך, מה ההבדלים בין שתי ההתמכרויות?

ההבדל הבולט ביותר הוא שהתמכרות לסקס קשורה לרצון להיות עם אנשים אמיתיים ובהתנסויות מיניות פיזיות "בעולם האמיתי" בעוד שהתמכרות לפורנו מאופיינת בחיפוש אחר דמויות וחידושים מיניים בפורמט ויזואלי בסרטים, בכתבי-עט, בספרים ובאינטרנט. באופן קלאסי, ההתמכרות לפורנו לא תזלוג לעולם האמיתי, במובן זה שהמכור לפורנו לא יחפש את מימוש הדברים שראה בעולם הפיזי האמיתי.

המכור לסקס נמצא בחיפוש בלתי נגמר אחר פרטנרים חדשים ואחר דרכים שונות למימוש פיזי של צרכיו המיניים. אי-לכך פעמים רבות מכורים למין הינם אנשים מאוד חברתיים. לעומת זאת, מכור לפורנו עשוי למצוא את עצמו מבודד יותר, היות שהרבה מזמנו מוקדש לחיפוש מין במחשב או במכשיר הסלולרי. במצבי קיצון, ישנם מכורים לפורנו שהצפייה המרובה בפורנו פגעה ביכולתם לצאת להיכרויות עם בני המין השני.

ההתמכרות לפורנו עשויה לפגוע בתפקוד המיני של המכור עקב החשיפה העקבית לגירויים מיניים עוצמתיים. מכורי פורנו רבים מדווחים שקשה להם להתגרות מבן/ת-הזוג הקבוע/ה או מפרטנרים אמיתיים אחרים, אפילו אם הם תופסים אותם כסקסיים.

התמכרות לפורנו נתפסת כיותר מקובלת חברתית. פעמים רבות הראייה בחברה הרחבה היא כאילו שפורנו "זה משהו שבנים עושים באופן נורמטיבי". אי לכך המכור לפורנו יתקשה להכיר את מצבו החריג ולפנות לעזרה מקצועית.

בקליניקה של ד"ר ענבר כהן, תמצאו מגוון רחב של טיפולים וביניהם טיפול בהתמכרות למין, טיפול בהתמכרות לפורנו, התמכרות למין אצל נשים ועוד.
דר' ענבר כהן, בעלת ניסיון רב שנים ומאמינה כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר האדם מרגיש בסביבה בטוחה ובתנאים המאפשרים לו להרגיש בנוח בחוויה הטיפולית.
המפגשים הינם פרונטליים או דרך הזום ובהתאמה אישית לכל מטופל ומטופלת.

לקבלת פרטים ותיאום פגישה התקשרו לטלפון שמספרו: 052-6909091 או השאר פרטים בטבלה מטה ונחזור אליכם בהקדם.

לקבלת פרטים ותאום פגישה ראשונית עם ד"ר ענבר כהן השאירו פרטים או צלצלו לטלפון שמספרו 052-6909091

דילוג לתוכן