התמכרות למין אצל נשים

שיתוף המאמר:

התמכרות לסקס מאופיינת בעיסוק תדיר בתכנים הקשורים למין – הן בעולם האמיתי והן בעולם הוירטואלי. העיסוק הוא כה רב עד שהוא שקיימת פגיעה בתחומים שונים בחיי האדם (קשרים בין אישיים, עבודה, בריאות). למרות ההשלכות השליליות, האדם לא מצליח להפחית מהתנהגותו זו והתחושה הכללית היא שחיי הסקס יצאו מכלל שליטה.

 בכל הקשור למין – ישנן נורמות מקובלות חברתית ומצופה מכולנו לדעת אותן ולהתנהג על פיהן. מין הוא נושא רגיש חברתית וכל עברה על המוסכם והמקובל עלולה לגרור הרמת גבה במקרה הטוב ולהוקעה חברתית במקרה החמור יותר. התמכרות למין היא התמכרות שנחשבת לטאבו בחברה באופן כללי. קיימת התייחסות רבה להתמכרות למין בקרב גברים וכן בקרב הקהילה הלהט"בית.
לעומת זאת, התמכרות למין בקרב נשים זוכה לפחות התייחסות גם בעולם המדעי וגם בחברה הכללית. הטאבו החברתי כלפי נשים ומין הוא חזק יותר. ייתכן שזו אחת הסיבות העיקריות שבשלן נשים חשות בושה וממעטות לפנות לטיפול בכל הקשור להתמודדות עם נושא זה.
חשוב להבין, התמכרות למין עלולה להוביל לפגיעות נפשיות ופיזיות  ולכן חשוב מאוד לא להתעלם ולתת את המקום והזמן לטפל בדבר.

התמכרות למין אצל נשים - ד"ר ענבר כהן מטפלת בהתמכרויות לסקס, מין ופורנו

מה זה אומר להיות מכורה למין?

כמו אצל גברים, גם להתמכרות למין אצל נשים, עשויים להיות ביטויים רבים, כגון: התמכרות לאוננות, למין עם בני-זוג מתחלפים, צפייה בפורנו, התנהגות מינית באינטרנט, שיחות ארוטיות וקיום יחסי מין אנונימיים. המאפיין המרכזי להתמכרות למין הוא שההתנהגות המינית הפכה להיות לא מווסתת, ועם הזמן היא הפכה להיות ציר מרכזי סביבו נעים החיים

גם כאן, בדומה להתמכרויות השונות, קיים קושי אמיתי להפסיק עם ההתנהגות, למרות הבטחות קודמות וניסיונות רציניים להיגמל ולמרות ההשלכות ההרסניות שעלולות להיות התוצאה של התנהגות מינית מסוכנת זו.

סימפטומים להתמכרות למין

כאמור הסימפטומים להתמכרות למין דומים בין גברים לנשים:

  • קיום יחסי מין בכמות גבוהה.
  • על פי רוב יחסי המין לא מספקים תחושת עונג והנאה
  • התעסקות רבה בחומר פורנוגרפי ושמירה על רמת עוררות מינית גבוהה.
  • הקדשת זמן ניכר לצפיה בחומר פורנוגרפי, מציאת פרטנרים למין וקיום יחסי מין
  • חוסר יכולת להפסיק עם התנהגות זו
  • כאשר לא ניתן לקיים פעילות מינית יש תחושה של "תסמונת גמילה" – עצבנות, חוסר שקט, עוינות
  • המשך התנהגות המינית למרות שיודעים שההשלכות עלולות להיות מסוכנות.

גורמים להתמכרות למין אצל נשים

ישנה דעה קדומה לפיה כל אישה שמכורה למין פועלת מתוך מקום פנימי של תלות. אם זאת, קיימים שורשים רבים העלולים ליצור התמכרות למין.

  • טראומה בילדות ובעיקר פגיעה מינית
  • קושי ביצירת התקשרות נכונה בילדות אשר מוביל לקושי ביחסים בינאישיים בבגרות. בעוד שקיים רצון אמיתי לקשר זוגי אינטימי ובריא קיים גם חוסר יכולת לקיים קשר שכזה.
  • ילדות במשפחה לא מתפקדת מסיבות שונות, כגון: חוקים נוקשים או לא בריאים, הורה לא מתפקד, הורה מכור
    חווית נטישה בילדות
  • צורך בתחושת שליטה וכוח
  • בדידות
  • תחושת בושה – אישה שגדלה בתחושת בושה וחוסר ערך עצמי עלולה לחפש דרכים להקל על עצמה. סקס, אשר מפעיל במוח, מנגנוני הנאה ותגמול עשוי לספק דרך להקל על רגשות קשים אלו.

כמובן שהגורמים יכולים להיות שונים ולהשתלב זה בזה. לדוגמא, דרך התנהגותה המינית האישה עשויה לחפש תחושה של כוח ושליטה ובכך לנסות לפצות על הפציעה הפנימית שנוצרה בילדותה עקב פגיעה מינית. 

בכל התמכרות אפשר וכדאי לטפל - ד"ר ענבר כהן

נעים להכיר. שמי ד"ר ענבר כהן ואני מטפלת בהתמכרויות למעלה מ 20 שנה. כפי שאת בוודאי יודעת, התמכרות למין עלולה להוביל לקשיים והסתבכויות מיותרות. אם את מרגישה שחיי המין שלך יצאו משליטה זה הזמן לעצור ולחשוב האם הגיע הרגע לקחת אחריות ולטפל במצב. למרות חוסר הנעימות שקיימת בהתחלה בחשיפה מסוג זה, הרווח העתידי הוא עצום. דווקא העבודה עם אשת מקצוע, בסביבה מוגנת ודיסקרטית היא זו שתיתן לך את הכלים והכוח לעשות את השינוי.

באתר תמצאי גם מידע אודות התמכרות לפורנו, התמכרות לסקס, התמכרות לקניות, התמכרות להימורים ועוד.

ד"ר ענבר כהן המטפלת בחרדות, התמכרויות, ביטחון עצמי נמוך, ומערכות יחסים רעילות מזמינה אתכן ליצור קשר טלפוני בטלפון מספר 052-6909091, ניתן גם להשאיר פרטים בטבלה מטה ונחזור אליכם בהקדם. המפגשים הינם פרונטליים או דרך הזום ובהתאמה אישית לכל מטופל ומטופלת.

לקבלת פרטים ותאום פגישה ראשונית עם ד"ר ענבר כהן השאירו פרטים או צלצלו לטלפון שמספרו 052-6909091

דילוג לתוכן